PERINGATAN BERSAMA..
5:15 AM | Author: Hamiza


Assalamualaikum wbth..

Saya mengharapkan anda semua dlm peliharaan ALLAH SWT selalu hendaknya,walau apa jua yg anda lakukan dn dimana jua anda berada..terima kasih yg tidak terhingga sy ucapkan pada kawan2 blogger yg tak jemu2 dtg menziarahi dn memberi sokongan moral kepada blog sy yg tidak seberapa ini..

Syukur sy panjatkan pada ALLAH SWT kerana telah memberikan sy ramai sahabat samaada dr bumi m'sia yg tercinta ini atau pun dr luar negara..terimakasih banyak2 pada anda semua..sayang u ALL..


Pada kali ini sy nak berkongsi satu lagi kesah benar dn sy rasa sgt terpanggil utk membuka kesah ini pada anda semua kerana ini melibatkan agama dn aqidah kita sebagai umat islam..surat in dihantar oleh seorang teman yg mengalami sendiri kejadian tersebut..jom kita hayati bersama isi surat ini.

Salam..

Semalam semasa saya melalui sebuah lorong di Jalan Tun Abd.Rahman...saya didatangi seorang lelaki melayu yg memakai pakaian yg sungguh bersih... rambut yang tersisir rapi.... membela sedikit janggut dan bertali leher. Dia memberi salam dan bertanya adakah saya sibuk ketika itu..

Pada waktu itu kebetulan saya amat sibuk,jadi meminta izin utk berlalu dgn segera..tetapi sebelum saya pergi dia memberi saya satu bungkusan yg dibalut envelop bersaiz A4.. sebelum itu dia berkata.. "teruskan jihad". saya tersenyum sambil berkata perlahan.. Allahuakbar.


Apabila saya sampai di pejabat, saya membuka bungkusan itu dgn perasaan seronok mungkin didalam itu ada buku yg menyeru umat manusia untuk berjihad atau pun kitab2 agama.. tetapi alangkah terkejutnya saya ia adalah sebuah kitab 'Bible' di dalam versi Arab dan CD DVD yg berkisar tentang kehidupan Nabi Isa..



Jadi saya menyeru kepada pihak orang ramai supaya berhati-hati apabila bertemu dengan mereka ini..lebih menyedihkan lagi mereka ini adalah orang melayu yang bertopengkan syaitan untuk terus menyesatkan umat Islam dinegara kita...

Bangkitlah saudara-saudaraku sayangilah masyarakat kita dan anak cucu kita nanti, takkan kita hendak menunggu pihak kerajaan mengambil tindakan sedangkan sementara itu berapa ramai anak muda dan gadis-gadis melayu kita yg berjaya dimurtadkan..

Teruskan usha dakwah kita untuk menyampaikan Islam.. kerana pihak Kristian ni tidak akan putus-putus...untuk memurtadkan umat Islam. Sama2 lah kita berwaspada dn berhati2 jika terjumpa org2 yg sebegini..

WALLAHUALAM..


|
This entry was posted on 5:15 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 comments:

On January 16, 2010 at 1:17 PM , Anonymous said...

salam.
berdasarkan maklumat di atas, jika perkara ini berlaku pada saudara/i pada masa akan dtg, sentiasa berhemah dan gunakan saluran berikut:
1. Catat masa dan tempat berlaku
2. Cam personaliti, perwatakan dan raut wajah
3. Buat laporan kepada pihak berwajib
4. Kalau pihak berwajib memperlekehkan laporan tuan/puan, selalu ingatkan bahawa:

"Perkara 11(4) dan 11(5) dalam Perlembagaan Persekutuan supaya di pihak berwajib menjaga pentadbiran kebebasan bergama supaya tidak timbul huru-hara dan ketidakstabilan dan dikekalkan keharmonian. Pada waktu yang sama agama lain tidak boleh berdakwah kepada orang Islam seperti Perkara 11 (4)"

wallahuaalam.

nocfeds

 
On January 16, 2010 at 6:40 PM , Hamiza said...

wkslm..

Betul apa yg disarankan en fauzi ni..sama2 kita ambil langkah berikut jika kita didatangi seseorng seperti itu..

wallahualam..

 
On January 18, 2010 at 5:23 PM , Sang SyaffeQ said...

sya bdak mentah lgi..

tpi ilmu cenggini dh menyedarkn sya tentang bhaya dunia luar yg semakin mmpermainkan ISLAM

ISLAM dianiaya oleh penganut sendri,,

:(

 
On January 18, 2010 at 5:44 PM , Hamiza said...

salam syaffeq..terima kasih dtg dn komen..
betul sgt syaffeq..zaman skrg ni ramai org melayu bukan org islam..disitu yg patut kita ambil tahu beza melayu dn islam..
wallahualam..

 
On January 22, 2010 at 2:54 AM , belajar said...

thanks kunjungannya

 
On January 22, 2010 at 4:36 AM , Hamiza said...

Belajar..sama2 thanks,pada anda juga..