HATI-HATI BILA KE PANTAI PD..
8:22 PM | Author: Hamiza


Assalamualaikum wbrth..

Hari ni nak citer satu kesah panas ni..kebetulan saya kena kejer luar daerah..masa waktu rehat lepas sesi ceramah tu kebetulan ada seorang guru tu menegur saya..sembang2 mcm2 kesah kami bualkan..frendly betul cikgu sorang ni..saya pun hapy juga la sbb dh layan saya ngan baik..maklum la kita pegi tmpat org..

Bila habis majlis tu cikgu ni sempat bisik2 kt saya..nnti sy hantar satu email ni kt u..kalau balik x yah la sggh PD..dia pesan..pelik gak la saya..tp saya senyum jer..bila saya masuk bilik mlm tu sblum nk tido saya on la email..owh ada email dr cikgu tu..eeeiiiii..ngerinya saya bila baca kesah email tu..patut la dia pesan kt saya jgn sggh PD..

Nak tahu kesah email tu..jom la baca..pastu fikirkan bersama..nk g PD ker x lepas ni..

Kawan aku
bersama keluarganya pergi menghabiskan cuti persekolahan di Corus Paradise Rasort Port Dickson hari Sabtu lepas, pada petang itu dia bersama dengan anak perempuannya mandi manda ditepi pantai berdekatan resort, ketika sedang mandi tiba tiba kakinya seakan digigit sesuatu dan menariknya ke laut. Beliau melepaskan anaknya dari pelukan sambil menjerit meminta tolong. dan anak tersebut sempat diambil oleh ibu kawan aku itu.

Dengan pa
ntas seorang lelaki pergi mendapatkan kawan aku nih yg terus dibawa kelaut. Dalam keadaan cemas itu, lelaki tersebut terus menarik kawan aku itu dengan kuat, kemudian dia sempat melihat apa yg telah menarik kaki kawan aku itu...seekor BUAYA!!...

Kawan aku terus dibawa ke klinik (tidak ke hospital port dickson kerana agak jauh dan kakinya mengalami pendarahan teruk) selepas itu kawan aku terus dibawa balik ke Hospital Melaka. Di hospital Melaka beliau dimasukkan ke ICU. Sekarang keadaan kaki beliau agak serius kerana urat kakinya byk yg putus dan jari2nya tidak dapat digerakkan.

Persoalannya disini...macamana buaya boleh ada ditepi pantai, kalau seorang dewasa boleh ditarik kelaut, apa cerita pulak kalau budak2?? bila aku dapat tau cerita ini..hati jadi kecut untuk mandi manda di pantai port dickson.. Ada sesiapa lagi yg tahu cerita ini? Dengarnya perkara BUAYA bukan perkara baru di pantai Port Dickson..kenapa perkara2 ini perlu disembunyikan??



Ini pengarah perikanan melaka dtg melawat mangsa di rumahnya..

Keadaan kaki mangsa..
Ngerikan..



Emmmm..



Emmmm...tengok la keadaan kaki mangsa..terukkn..siannya lah sedih saya tengok..anda semua macammana..mungkin dah ada yang tau berita ni kan..so lepas ni berhati-hatilah kalau nak bawa family mandi manda walau dimana jua..niat nk bergembira akhirnya dapat musibah seperti ini..

WALLAHUALAM..


|
This entry was posted on 8:22 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

11 comments:

On January 8, 2010 at 4:19 AM , fairul afif said...

siyes ah?bole caye ker ni?

 
On January 8, 2010 at 7:27 AM , Hamiza said...

salam..hye fairul..thanks sudi sggh n komen..sy pun x pasti kebenarannya tapi dgn bukti yg diberi sedikit sebanyak ada kebenarannya..anywy..hanya ALLAH yg maha mengetahui..wallahualam

 
On January 8, 2010 at 9:54 AM , Anonymous said...

hmm sebelum ni kalau PD biasa dengar pasal najis khinzir..
tapi ni perkembangan terbaru...
hmm buaya jenis apa ye..kalau tgk gigitan tu mcm alligator mulut tirus tu..

wallahuaalam.

fauzi

 
On January 8, 2010 at 7:11 PM , Hamiza said...

salam..hye fauzi..betul tu..dulu heboh pasal najis khinzir..skrg kesah ni plk..sy x tau betul ker x..wallahualam

 
On January 9, 2010 at 6:57 AM , madihah said...

ye la...agak mngerikan tntg crita ni..wlupon kita x thu btol ke x crita ni, x salah klu kita jdikn iktibar...mncegah lebih baik drpd merawat...
~sngguh mngerikan...huhu~

 
On January 9, 2010 at 7:12 AM , Hamiza said...

salam..hye madihah..thanks sudi dtg dn komen..betul tu sama2 ambil iktibar yer..

 
On January 14, 2010 at 3:07 PM , jajarina said...

ish, ngerinyer.. seriously, x penah pun tawu yg PD tu ade buaya.. 1st time tawu psl ni.. tp betol ke x ek?

 
On January 15, 2010 at 11:45 PM , fikz said...

wuih...serem tauh lukanya.......

 
On January 18, 2010 at 2:32 AM , Hamiza said...

Salam..hye jajarina n fikz..
cerita ni dh kuar kt surat kabar..cuma yg x pasti binatang tu apa..apa2pun kita kena hati2 la lepas ni..wallahualam.

 
On January 22, 2010 at 8:02 AM , imam said...

kurang ngerti aku

 
On January 22, 2010 at 4:11 PM , Hamiza said...

salam imam..

makasih udh mau dtg juga baca2..nggak apa2 kalau ngak ngerti..yg penting kamu udh mau dtg kok..makasih yach