DISEBALIK NAMA "SMARTKIDS".....
3:45 AM | Author: Hamiza



Assalamualaikum wbth...

Baru-baru ni saya ada la pergi kemajlis perkahwinan...meriah sungguh majlis tu..maklum la anak org kenamaan..mcm2 jenis org yg dtg..pakaian pun mcm pertunjukan fesyen...mcm2 gaya ada baik lelaki baik perempuan..yang tua yang muda..emmmm...x leh nak cakap lah..

Tapi sebenarnya saya bukan nak cerita pasal meriahnya majlis tu..atau cantik2nya fesyen org2 yang dtg...tp saya nk cerita satu kesah ni..Dalam kemeriahan majlis tu kebetulan saya duduk dekat dengan satu kumpulan makcik2 yg bukan main melawa sakan...maklum la pergi majlis rumah datok dan datin..riuh rendah mereka bersembang...
Ada satu topik tu sungguh menarik minat saya utk mendengar..bukan nya sy ni jenis suka nk jaga tepi kain org..tp topik tu saya rasa menarik perhatian saya..

Sorang makcik ni tanya kt makcik sorang tu lebih kurang mcm ni laa....
"Eh nab..ko dh daftar anak ker nk masuk sekolah.."makcik nab ni jwb la.."dah"..dia tya lagi.."Kt mana..??sekolah mana..???Makcik nab ni jwb la.."Daftar kt smartkids.."kalau antar anak kt situ nnti anak kita pandai ckp BI..dn mcm2 la lagi makcik nab tu memuji sekolah tu....

Lepas dgr makcik2 tu bersembang...saya terus teringat pada satu email yg saya dapat baru2 ni dari seorang guru yang sebelum ini pernah mengajar di smartkids...bunyi email ni saya nak share ngan anda semua..sama2 kita baca kemudian kita fikirkan bersama..benar atau tidak email yang saya terima ni...kadang2 kita x boleh nak percaya sgt email2 yang dtg..sama-sama kita baca yer...

Berhati2lah sblm register anak masuk tadika, berkorbanlah sedikit, carilah yg dapat menjamin masa depan islam dan keluarga kita sendiri.


Semoga kita semua dilindungi Allah, dunia dan akhirat..Amin

Diharap dapat beri perhatian jika anak-anak anda belajar atau anda sendiri yang mendaftarkan di Tadika Smartkids yang sekarang ini di tukar nama kepada JC Kindergarten (JC maksudnya Jesus Christ) ini diakui sendiri oleh pemilik tadika ini.

Juga pemilik k/gerten ini beritahu bahawa (tadika) ini milik syarikat Singapura yang mengembangkan modulnya di Malaysia ..

Tujuan saya mengutarakan isu ini berbangkit daripada seorang guru melayu Islam di k/garten ini yang memberitahu bahawa beliau dibayar gaji sebanyak RM900 sebulan. Tetapi, di tempat beliau mengajar, beliau ditekan dan dipaksa menganut agama kristian.

Beliau akhirnya mengambil keputusan untuk berhenti kerja. Sebelum berhenti kerja, beliau diugut dengan kata-kata "nak ambil nyawa seorang bukan susah sangat".
Perkara ini telah dilaporkan ke Jabatan Agama Islam untuk tindakan selanjutnya.

Oleh itu, saudari sedar tak jika guru itu seorang dewasa dipaksa berbuat demikian, bagaimana pula anak-anak kita yang masih kecil yang menelan semua pesanan, ajaran ajakan guru di situ dan bagaimana pula dengan guru yang lemah imannya kerana gajinya boleh tahan dgn kerja sebagai guru tadika.

Zaman sekarang mcm2 cara digunakan utk menyesatkan kite org islam.Maka kita kena extra precaution.Waspada lah! gerakan2 diorang ni dapat sponsor yg besar dari badan2 tertentu..

Sekiranya anda ada pengalaman atau pun pernah mendengar tntg kesah ni tolong lah igt2kan pada kwn2 kita yg lain..kenapa nk mengagungkan tadika sebegitu..sedang kan skrg ni kita ada byk tadika2 lain...sama2 lah kita ambil iktibar dn selamatkn anak2 kita yang masih kecil dr ajaran selain Islam...

WALLAHUALAM..


|
This entry was posted on 3:45 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: